söndag 30 november 2008

Jerringpriset

Jag har vid det här laget förstått att det inte finns någon i min närhet som tycker om att diskutera onödigt sportvetande men det här gör jag för min egen skull. En liten lista på hur Jerringprisets nominerade kommer sluta i min värld (men som ni vet är den oftast helt åt helvete). Vinnaren högst upp:

Charlotte Kalla: Vinner man Tour de Ski innebär det att man har bäst totaltid från 8 olika tävlingar på 10 dagar. Som ni ser är det alltså jävligt svårt att vinna, jag har provat och det gick inte så bra. Plus att det blir kul att se tacktalet efteråt av någon som inte hunnit bli totalt mediatränad än. Genuint så det förslår, jag sätter min arm på att hon kommer tacka sin farfar som tränat henne sedan hon var liten.
Jonas Jacobsson: Borde vara nominerad till Årets Manlige Idrottare också för sina tre OS-guld men nej, han sitter i rullstol och då blir det bara en chans på Årets Idrottare med Funktionshinder.
Sanna Kallur: Är ju väldigt poppis, även hos mig. 2x Kallur gör friidrottstittandet betydligt roligare men en sänkning från 8.40 till 7.68 på 60 häck inom loppet av tre år är inte lika imponerande när man ser hur mycket hon sänkts sig utomhus (12.65 till 12.49) under den här perioden. Egentligen jag kan snacka häcklöpning hur länge som helst men ni kanske inte orkar läsa allt jag har att berätta som kan vara bra att kunna om det.
Zlatan Ibrahimovic: Ganska trist kille det där. I nomineringen står det att han förde Inter till liga-guld och blev målskytt i EM men vadå, Petter Hansson gjorde ju också mål- varför är inte han nominerad?
Henrik Zetterberg: Har ful frisyr och är ihop med Emma Andersson. Fick Conn Trophy (MVP, Most Valuable Player) i våras i Stanley Cup-slutspelet och vann hela skiten med sitt Red Wings.
Stefan Holm: Tog IVM-guld i Valencia, precis som 2001, 2003 och 2004...
Simon Aspelin/Thomas Johansson: Kul för svensk tennis med ett OS-silver nu när Pim-Pim har beslutsångest om en fortsatt karriär, Jonas Björkman slutat och Robin Söderlings ansikte är vanskapt.
Emma Johansson: Heter min kusin (fast hon hatade cyklar i ungefär tio år så ett OS-silver i cykel är nog inte hennes merit). Hon kom, hon sågs, hon segrade, hon försvann.
Robert Karlsson: Fråga mig inte varför han är nominerad, golf kan alla lära sig att spela- bara man har mycket tid. Kanske ska säga att han vann Europas penningliga i år. Kul för honom.
Gustav Larsson: Också ett OS-silver i cykel. Han försvann nog samtidigt som Emma.
Rolf-Göran Bengtsson: Men cheezes who gives a shit about hästar? Förmodligen var jurymedlemmarna mordhotade av hästförbundet när nomineringarna gjordes. OS-silver för honom också. Loser.
Anders Olsson: Har jag inte haft en tanke på sedan OS.


Jag känner redan att det kommer spricka i början. Vi får se den 19 januari när jag, i egen hög person, är på Idrottsgalan med Hanna.

Inga kommentarer: