onsdag 26 november 2008

Natt på muséet- short sentences edition

Fast ja, vi var där under tillåten tid. På nationalmuseum. Med skolan. Med Lena Sjögren och Jenny. Var du inte där, sorry, men då blir det inget bildbetyg för din del. Jag var där. Och Frida var där. Jag skulle leta upp en trästav. Jag skulle måla av bilden med trästaven. Frida fick en omöjlig ledtråd. Frida hittade inte sin bild. Frida blev frustrerad. Jag blev frustrerad. Min bild blev opropotionelig. Jag gjorde pappersarket mindre. Om man fick har jag ingen aning om. Frida letade efter sin bild. Frida var arg på Lena och Jenny. De visste vilken bild som var hennes. Frida vågade inte skälla ut Lena. För Lena är SO-lärare och minst 176 år gammal. Vi åt lunch. Vi skrattade åt en tjej med för stor rumpa. Vi kom på att vi ska köpa Nationalmuseum och flytta in där. Vi drev med Ani Banana. Vi ritade lite till. Vi hade ont i diverse kroppsdelar. Halva klassen fick rita av nakna kvinnor. Lizette en fjäderpung. Vi skrattade åt dem. Vi skrattade lite till åt tjejen med för stor rumpa. Jag tjatade om att bild är ett onödigt ämne. Vi frågade Jenny varför man har bild. Och slöjd. Och musik. Hon började förklara men insåg på en gång att hon inte vet varför. Vi började skratta. Hon är idrottslärare. Hon är förlåten. Vi frågade Lena. Hon sa någonting präktigt som bara jag i vanliga fall kan säga. Lena är rolig. Lena blev arg på Ani och Saska. Vi skulle hem. De skulle sminka sig. Jenny försvann, men vart visste hon inte själv.
Jag och Frida skällde ut klasskompisarna på bussen. Vi var två pretton. Vi pratade om respekt för andra människor. Jag gick av bussen. Jag är hemma. Jag ska egentligen plugga. Men jag hamna här. Hur vet jag inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

kort och konsist, det hade Stefan gillat.