söndag 16 november 2008

Okej guys

Jag har gjort framsteg. I fredags kväll var jag utanför huset! Kan ni tänka er? Fanny, som älskar sin tv mer än allt annat, pallrade sig ur sängen och ända bort till Ösbyhallen. ÖIBK F-94 skulle möta Högdalen och jag var ju tvungen att en gång för alla se med egna ögon om de verkligen är så dåliga som jag alltid säger till folk. Thilda, Bella och Veronica var där när jag kom för att förse mig med godis under jakten på den sämsta spelaren. Senare kommer även innebandyproffset Frida (Aa asså jag vet ju vart lagen ska göra mål men varför måste klubban vara godkänd?) dit.
Om matchen; två spelare i ösby var helt okej, den blonda på vänsterkanten sprang ganska mycket och bandanaflickan kunde skjuta någorlunda. Resten...nja... Men, jag ska inte vara elak, så där såg vi också ut när vi var 10 år och knappt visste vad som var upp och vad som var ner på klubban.
Efter det blev det en kort visit hos farmor och kvart över nio låg jag åter i min oerhört trygga säng.

Inga kommentarer: