lördag 29 november 2008

Dagen

I min värld kommer morgondagen tydligen före dagen. Alltid lär man sig någonting *glad gubbe*. Det blir enkelt. Det blir en Idag-har-jag-text. Det blir ett Kissie-inlägg.
Först bar det av mot Björknäs där Nackas scouter hade någon form julmarknad. Ida, Tove, Carro, Helena och Ylva var där och som tur var, var även Sofia där. Yey! Även om Sofia inte är i närheten av Ylva när det kommer till att göra smycken och sälja dyrt de dyrt så lyckas hon alltid få mig att bli extra vulgär och extra flummig. Sofia är 9 år äldre än mig men agerar ibland som en 5-åring och ibland som en 58-årig klimakteriekossa. Men det senaste är bara när Tove har glömt att stänga av gasen så att hela veckoransonen av oersättligt bränsle till Primus-köket på lägret nästan är slut.
Efter det tog jag och Ida en sväng förbi Nacka Forum för att köpa innebandystrumpor åt mig. Jag kan ju inte låna av Ebba förevigt. Ida letar efter stövlar men som vanligt är det bara jag som springer och handlar. Innebandyklubba + boll till lillasyster-terrorist och en ****-* ***** till Ida i klassen.
Nu säger mamma att jag ska stänga av datan. Ta det lugnt inatt, man kan drunkna om man drömmer för djupt.

Inga kommentarer: