söndag 16 november 2008

Lördag

I fredags skickar jag ett sms till Michelle som är på statslagsträning och undrar om elva i centrum är en bra tid dagen efter. Jajamensan, det funkar utmärkt för henne (ursäkta mig för otydligheten, vi skulle till stan och köpa julklappar). Jag vaknar runt sju-tiden morgonen efter och är förbannad på människan. Grejen var att jag hade drömt att jag fick ett sms "på morgonen" där det stod att han minsann skulle till stan och köpa jeans med Bella. Jag inser ju snabbt att inget sådant har hänt, men faktum är att sms av den typen tämligen ofta hamnar just i min inkorg. Lite senare piper telefonen (det här är alltså i vaket tillstånd): Jag tror inte jag hinner till elva, försov mig ;)
Haha, blir jag förvånad? Men bättre att hon sov för länge än att hon skulle till stan med Bella istället för mig.
Vi kommer i alla fall in till stan helskinnade och jag börjar av okänd anledning berätta att mitt bankomatkort allt som oftast jävlas med mig, antingen går det inte att betala med det eller så kan man inte ta ut pengar. Vi går in på *** ****** **** och plockar åt oss lite bra julklapps**********, går till kassan, drar kortet, drar kortet, drar kortet. Korthelvetet funkar inte. När man pratar om trollen... Som tur är, är Michan för tillfället en kontant-kassako så jag får låna av henne (oroa dig inte Majsan, hon fick tillbaka pengarna illa kvickt). Dagen flyter på och vi bestämmer oss när vi är klara för att ta bussen ut till fakking Hemmesta Hallen och kolla på Fian, Bella och Zeltans match med 94:na. De är fan så mycket bättre än Ösby, men ändå vann de bara med 2-1 sist. Men vad gör det när de nu vinner med 10-0? Nej, ingenting. Under matchen lyckas jag för andra gången i den där fula byggnaden sätta mig i någon annans utspottade tuggummi, yey. Jag förstår inte hur vuxna (japp det var bara sådana där innan oss) människor kan spotta ut ett tuggummi på golvet inomhus. Kan ni? Så osmakligt och så outbildat (kom inte på något bättre ord).
Sedan hem till Da House och middag med familjen taikon.
Nu är det söndag och imorrn är det skolan men först, mat!

Inga kommentarer: