söndag 30 november 2008

Dos partidos

Har installerat min iPod så att allt är på spanska. Töntigt va? Vad jag menade med rubriken var att vi har haft två matcher idag. Den första var så tidigt så det enda jag kommer ihåg är att jag, Frida och Fian gjorde våra mål. Eller nej, gjorde vi verkligen så många? *Kollar förbundets hemsida* Oj, Fian gjorde inget mål och tyvärr förlorade vi med 4-2. Vill ni veta det pinsammaste? Nää, trodde väl inte det.
Snabbt som attan bar det av mot Västertorp/Västberga/Ävlsjö för match med A-laget. Grejen är att det bara var Bella som spelade första matchen som inte fick spela andra, vi har alltså ett lag anmälda som två. Nu gör Fian mål och efter det får Jennie på något underligt sätt in plastbiten. Den liksom stuuuuuuudsaaaaaaar iii sloooowwmmooootion. Typ. Jaa, sedan blir vi stressade och de både reducerar och kvitterar och någonstans här är det ett tillfälle jag gör, få se nu, ALLT rätt. Dribblar av två spelare, springer med mig bollen ur luften, rundar målvakten som lägger sig ner på sniskan lite halvsnyggt, får öppet mål och...prickar stolpen. Fuck yes!
Någon gör 2-3/3-2 och vi/de kvitterar igen. Nu kommer jag in i bilden igen (men inte förän jag sumpat ännu en snygg chans. Springer ner i vänster hörn. Skaffar mig världens lägsta tyngdpunkt, som jag upptäckt är ganska bra när man ska dribbla, och gör bort en back. Kutar bakom mål, drar en back till, tar några steg upp i banan och...skjuter i burgavel. Fuck yes once again!).
Jaha, just snyggt det. Det enda jag kommer ihåg nu av det bra jag gjorde, var att bollen gick in. Inga smaskiga detaljer här inte. Någon gör 5-3 till oss och vi åker nöjda hem. Men inte förän jag fått höra "Men va fan Fanny! Hur kunde du pricka stolpen!" av nästan precis varenda förälder. Eller så var det bara Majsan? Ähh jag vet inte men slutet gott allting gott.

Nu sitter vi och spanar in en ny mobil till lilla mig. Min vill inte vara i min ägo längre efter fyra år och alla måste ju vara lyckliga för att världen skall kunna bli bättre. En Samsung Omnia har däremot erbjudit sina tjänster till mig. Samsung Omina är alltså en telefon och inte en prostituerad flicka ifrån Estland.

Inga kommentarer: