lördag 22 november 2008

Nacka Forum heter det

Inte Forum Nacka. Vi var där idag. Jag, pappa och Muminmamman. Daddy är nämligen ute på galej just nu med sina viktiga stå-och-skrika-på-andra-så-att-de-släcker-bränderna-på-rätt-sätt-kompisar. Nya jeans skulle han ha och avundsjuk är en sak jag blir. Ordentligt dessutom. Den första affär vi besöker är Zara. Vi tar två par jeans. Pappa går till provhytten och så är det klart. Byxorna satt som vanligt som en smäck på första försöket. Vi går vidare till MQ. Han skulle ju ha en ny skjorta till den nya rosa Burberry-slipsen. Muminmamman funderar på att han ska ha den vita, men jag i min tur tycker att en grå bas blir roligare till rosa än en vit (jag har förövrigt snöat in på just grått och rosa tillsammans).
Nejmen se där! Där hänger ju en grå skjorta från Bläck som bara väntar på att bli hittad av oss. Efter en stund går vi ut ur affären 700 kronor fattigare men en skjorta rikare.
Och så var det det här med kläder till begravningen (som jag inte har nämnt tidigare här på bloggen, privat ska vara privat). Finskan säger "Vi går in på BikBok och kollar så kan jag titta efter ett par paljett-tights". Vi får se att där finns nada att köpa. Nästa affär är Sisters och mitt framför ögonen på mig när jag kommer in hänger en classy och väldigt stilren klänning. Den tar vi och provar. Vi tittar lite till, och hittar ännu en klänning, som faktiskt kan användas i vardagen också. Det beror lite på hur man matchar och hur man bär upp den. Går in i provhytten och blir glatt överraskad över fodral nr.1. Ingen stor rumpa här inte. Byter plagg och blir ännu gladare över klänning nr.2. Min glädje spred sig till plastmamman som skriker så att halva Forum hör:
- Men gud vilka stora bröst du får!
- Aha...
- Aa och om du knäpper upp den översta knappen blir det lite porrigare!
- Vi ska på begravning.
- Aha, ja juste...

Det porriga fodralet fick följa med hem och så var den outfiten fixad.

Inga kommentarer: