tisdag 19 oktober 2010

Jag vill ha blommig falukorv till lunch

Fan vad mongo det har varit sedan mamma hämtade mig i skolan. Det börjar med att slaven vill stänga av radion då det av någon outgrundlig anledning spelas folkmusik. Jag protesterar högljutt och börjar knäppa takten med både fingrar, tår och tungan. Säger sedan:
- Asså mamma, dragspel och säckpipa har lite samma ljud. Lite så där nasalt uyt uyt!
Efter en halvminut av fortsatt sväng från radion:
- Men Fanny...
- Aa?
- Det här är fiol.

Haha nu ser jag att det här var lite halvdassigt men vi höll på att kissa på oss i bilen. Och nu lagom till trefikat sitter vi och läser lokaltidiningarna där följande kontaktannons finns att läsa:
Kille, 45 år som lever tillsammans med en tjej på 52 år, är intresserad av att träffa en annan kvinna för en trevlig vänskap tillsammans, med middagar och mys.

Ja men visst, nya grejen är alltså att det inte räcker med att ha någon på sidan om, nej det ska tydligen skrivas i tidningen också.

Idag känner jag mig extra humorbefriad för det här var verkligen inte roligt.

Inga kommentarer: