onsdag 27 oktober 2010

SMS från Cicci

- Kyrie eleison. Christe eleison. Kyrie eleison. :) Det här borde du kunna Fanny, det är latin :D

Jag kände mig jävligt dum ska ni veta. För jag tyckte att det såg ut som klockren grekiska och inte alls som latin men om Cicci nu sa att det var latin och att de sjungit det i skolan så måste det ju vara så. Sa därför, för att inte verka korkad:
-Hahahaha! Asså jag känner igen ändelserna men annars vette fan vad det betyder :P shame on me!

Sprang ner till datan för att dubbelkolla och klart som korvspad att det var grekiska. Alltså, jag gillar att Värmdö Gymnasium har lärare som lär ut Kultur- och idéhistoria men inte ser skillnad på grekiska och latin. Borde man inte kunna sådant man undervisa andra i? Cocco jag räknar med att du berättar det här för din lärare *glad gubbe*.

2 kommentarer:

Cicci sa...

Haha jadu xD Hon blev arg för att jag smsade med dig, jag bah "men jag skriver på latin". Nästa gång är det jag som skäller ut henne för att hon inte kan det som bör kunnas! Muhehh

Fanny sa...

Bra! Ner med kärringen!