torsdag 26 juni 2008

Citatmaskinen slår till igen

Vi står alla tre- jag, pappa och Taru- på baksidan av huset och rensar ogräs. Vi kommer in på ämnet semifinaler i fotbolls-EM när vi börjar tippa utgång för hundrasjuttioelfte gången. Taru säger:
- Jag tror faktiskt att det blir Ryssland som vinner.
Jag svarar:
- Nej fan, Spanien vinner.
- Fast vet du jag tror ju inte att de gör det, Ryssland kommer vinna. Varför tror du Spanien vinner?!
- För att det känns som det. Eller Tyskland. Vill inte att Ryssland vinner. Hatar Ryssland. Du är ju från Finland, där hatar man ju också Ryssland.
- Jaa men jag vill att Finland ska vinna men de är inte ens med...
- Nej du, de har nog inte varit med i nåt mästerskap sedan...
- ...fast vi hade ju en turk som var en jävel på hockey...
Skratt avslutar den diskussionen.

Vid middagsbordet säger pappa:
- Idag hade vi tårtkalas på stationen (han leker brandmästare om dagarna).
Taru svarar:
- Jaha, varför det?
P: - Den här polistjejen som räddade en kvinna ur en lägenhet på Nelsonstigen fick en plackett för rådigt ingripande av brandchefen.
T: - Vad sa du? Paket?
P: - Nej PLACKETT.
T: - Jaha... För roligt ingripande?
Skratt avslutar den diskussionen.

Efter middagen säger pappa:
- Nu går jag ut och vattnar lite.
T: - Vaa?
P: - Nu går jag ut och vattnar.
T: - Vaa?! Ska du bajsa?!
Skratt avslutar den diskussionen.

Inga kommentarer: