söndag 8 juni 2008

Halloj!

Igår var det alltså lördag och det skulle ju firas med en liten shoppingrunda. Det var ett bra tag sedan jag handlade något så även om det bara blev ett par flip-flop och sånna-där-blommor-man-sätter-i-håret var det kul att spana runt lite. Tyvärr blir det inget mer köpande nu på ett tag, tänkte spara alla pengar from nu till Frankrike-resan i mitten av juli och vet ni vad? Jag ska flyga helt ensam till Kastrup i Köpenhamn! Lilla jag. På ett stort flygplan. Ut i stora vida världen. Utan personal dessutom. Ville från början vara lite töntig och ha det med mig på Arlanda och Kastrup men då är man ju inte cool. Nej, det här skall jag klara av helt on my own. Oj, oj, oj vad jag kommer skryta efter det så det är bäst att ni håller er undan. Från början var det tänkt att jag skulle flyga till Helsingfors, möta upp resten av finnefamiljen, flyga vidare till Köpenhamn och sedan till Biarritz. Men det känns helt bortkastat med tid för min del så varför inte flyga direkt till Danmark och träffa alla där? Då var det ju bara att checka ut och träffa någon vi utgången och sedan checka in igen men va fan, då kan man ju lika gärna bli direktincheckad till Biarritz-planet och bara gå till rätt gate och träffas där. Satan vad peppad jag känner mig nu! Om jag inte ens behöver hämta väskan är det ju nemas problemas. Och det bästa är att man tydligen inte kan gå bort på en flygplats. Enligt Muminmamman är det lättare att åka fel med bussen till skolan.
Nu blir det till att städa rummet och kolla in om det är någon bra fotboll på tv.

Inga kommentarer: