torsdag 26 juni 2008

Hysteriskt var ordet

Igår blev det alltså mashmallows til middag och även om kvällen inte var hysteriskt rolig så var det kul att träffa lite annat folk än de små kvalsterbebisarna jag har i sängen, plus att jag nu har träffat Niklas. Men det gäller att se det från den ljusa sidan- det kunde ha varit hysteriskt roligt.
Ja juste jag måste ju berätta att jag igår morse såg att min tumnagel ser ut som Anders Svensson. "Stornageln" (ansiktet) sned åt höger och "klippa-bort-området" (luggen) sned åt vänster. En sak som förgyllde min vardag...
Sedan måste jag också slå ett slag för argsintheten. Har ett bra tag varit ganska pissed off på Klass 9a. Uppmärksamhet hit och prisutdelningar dit. Det är väl ändå lärarna som ska ha all cred?! Man kan ju inte komma och påstå att det var eleverna själva som fick för sig att förändras. Herre min Gud, gör en ny säsong Klass 9a i höst och välj den i våran skola. Sätter min sabla tumnagel på att de blir bäst i Europa!
Och tillsist lite självinsikt. Här på Värmdö hatar vi badjävlar. Vägarna står still, affärerna är proppade och i största allmänhet tycker vi att det är VÅRA badplatser (även om jag i min vildaste fantasi inte kan förstå hur man kan tycka om allmänna badstränder). Men nu är det ju så här. Varje vinter åker halva Stockholm till fjällen och i synnerhet till Åre. Det är ju våran rätt att få åka dit, säger vi och tar det som en självklarthet. Men vi ägnar inte minsta tanke åt vad de som bor där egentligen tycker. Nej, det skiter vi i. Vi är störst, bäst och vackrast i Stockholm så det är ingen som helst idé att komma här och jiddra emot. Tänk om Åre-borna tycker som vi gör när det gäller Värmdö?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag antar att Åre-borna hatar oss "skidjävlar". Det är nog ganska logiskt.