tisdag 17 juni 2008

Ölkorv...

...är ett bra påhitt. Och gott också för den delen. Men ett tips är att inte äta för många, ska man frossa- jaa, då ska man fan mig tycka att det är gott hela tiden och det är inte ölkorv. Man kanske ska ta och uppfinna läskkorv, eller mjölkkorv? Slår vad om att det senaste är bra mycket nyttigare än orginalet. Eller så kan man uppfinna en ko som mjölkar korvar (missförstå mig inte) på en gång. Någon som märker att jag är trött? Har suttit och laddat ner lite nya filmer till iPoden idag, såsom Juno, musikvideon till Barbie Girl (är man föredetta fantast, så är man), två lagliga podcasts från Lost, och två från Ugly Betty. Även lite musik bidde det. Kollade upp lite äldre musik av Jason Mraz och får höra att de gamla låtarna smäller de nya på käften riktigt rejält. De är lite mer "I´m yours" anda på de första plattorna än på den nya. Den allra bästa är ett av soundtracken till den kommande säsongen av UB och heter "The beauty in ugly". Värd att lyssna på. Satt för en stund sedan och kollade på Frankrike-Italien och tänkte väl återvända dit när datastolen slutar hålla fast mig. Den starke jäveln. Eller så är det jag som är baktung.
Jag och Muminmamman har förövrigt tippat utgången av hela EM. Och eftersom hon trodde att Rami Shaaban spelade i backlinjen så är det väl inte så konstigt att hon tror på Portugal för att de ser bäst ut, det säger väl lite om hennes fotbollskunskaper (men hon försöker och det uppskattas såklart). Nej, Holland slår Portugal i finalen och España tar bronset efter seger mot Kroatien. Glöm inte vart ni såg det först...

Nu gjorde de Rossi 0-2 till Italia

Inga kommentarer: