måndag 16 juni 2008

Min resa ut i stora vida världen

Nu har vi då bokat flygbiljetter och det blir inget Kastrup som jag tidigare sa. Den 11 juli (min födelsedag om ni missat det) börjar pappa och Muminmamman sitt bilande. Klockan 15.05 startar min resa i och med att planet går till Åbo från Arlanda. Är framme i Finnelandet efter ca: 45 minuter. Nu är det så fiffigt ordnat att jag inte behöver checka in bagaget som vanligt utan använder min e-biljett. Ni vet de där makapärerna precis innan in-checkningen, i dem ska jag printa in en kod,ta mitt boardingkort och den-där-gröna-remsan-man-sätter-på-väskan, lämna väska på nåt skumt ställe, och sedan gå till gaten. Dagen fortsätter och lite för tidigt för min smak dagen efter åker jag tillsammans med finnefamiljen till Helsinki- även kallat Tarja Halonen-town (kvinnan, som förövrigt blev förväxlad med Conan O´Brien vi födseln). Planet går då till Paris och Charles de Gaulle (tror jag?), där byter vi till en flight mot Bordeaux. Sedan snor vi en hyrbil på vägen och kör till Moliet and we are ready, steady and go att bli bruna som pepparkakor!

Inga kommentarer: