tisdag 3 juni 2008

Nu tänker ni:

”Hon skulle ju vara duktig och göra skolarbete”. Men nehej ni! Aldrig! Jag är inte engagerad, jag är en lat snart 15-åring som inte uppskattar att jag har lätt för mig. Alltså gör jag det sen, för skjuter upp saker- det gör jag alltid.
Kom att tänka på det här med att alla klagar på de som sprutar in botox i ansiktet och att ingen i sin vildaste fantasi skulle vilja se ut som Charlotte Perrelli. Först och främst vill jag bara påpeka att det kanske inte heller är min högsta önskan att inte kunna röra på ansiktet, men har man inte misslyckats ganska rejält om man en onsdagkväll mitt under icke-semesterperioden sitter på sin lönnfeta röv med arbetskamraterna och småsuper en flaska billigt vin medan ens skitgris till unge springer omkring och gallskriker efter glass? Har man däremot lyckats uppnå någonting här i livet som man drömt om skall man ha all cred man kan få och inte bli utskälld av halva svenska folket för hur man ser ut. För när den här disktrasesunkiga under-låginkomsttagar-kretsen sitter där med sina ciggs/ciggar mellan fingrarna så pratar de nämligen om den nya ansiktskrämen de har köpt. Den skall göra underverk och oj,oj,oj vad arga deras mansgrisar till män hade blivit efter köpet men att de för en gångs skull skulle vara starka och självständiga kvinnor och stå upp för sig själva (det hade de nämligen tjuvläst i månadens nummer av Amelia i affären när ingen såg). Men nu till saken; vad är det man vill uppnå med antirynkkrämer? Joo, att huden skall bli fastare. Vad är det man vill uppnå med botox? Joo, att huden skall bli fastare. Vad är skillnaden frågar jag mig? Skillnaden är att botox är onaturligt. Det är inte antirynkkrämer från Viking Line. De innehåller nämligen riktiga hjortron från Norrland och det måste ju fungera. Medan botox däremot bara är för fåfänga jävlar med för mycket pengar som inte är nöjda med sig själva som de är. Är man då så mycket bättre själv om man vill uppnå samma sak? Nej, här stinker det en undermedveten avundsjuka lång väg.
(Som vanligt lät det här mycket bättre i mitt huvud men jag hoppas ni förstår vad jag menar)

Jaa juste. Folk som lever på bidrag bara för att de kan är djävulens påfund och dem vill jag skjuta. De lata FD. IG-barnen lever på mina och era föräldrars skattepengar och det kan väl ingen tycka är ok?

Inga kommentarer: