torsdag 5 juni 2008

Dagens happening på Värmdö

Var självklart den stora branden in the ghetto Nelsonstigen. Sitter på mattelektionen och förundras över hur många markbränder det kan vara inom en sisådär halvtimme. Brandsirener hit och brandsirener dit. Snart har jag kanske ingen pappa kvar tänkte jag för en millisekund, innan jag kom på att han står utanför och skriker åt de andra vad de ska göra (vi är lika, jag och papput) i kommradion. Kommer ut i korridoren och tittar ut genom fönstret. Får nästan en chock då det enda jag ser är ett stort jävla åskmoln som tar upp halva himlen. Men vänta lite, det är ju sommar och sol ute. Det där är rök! Springer ut till brandtrappan och stöter på ett uppspelt gäng m:are med Greta i spetsen och de pekar bort mot lågorna. Japp, så stora var de. Det blev resten av dagens stora samtalsämne och för en gång skull I´m the lucky one to have a pappa som är brandmästare. Han kommer tyvärr säga att det är sekretess på det och som alltid kommer jag att få gå lika undrande som alla andra...

Inga kommentarer: