tisdag 5 januari 2010

Även i dagens samhälle kan man bli rik på Afrika

Att pappa har ett minne som inte ens är värt att nämna, ja, det visste vi. Men att Muminmamman är lika lost hon var något nytt. För ungefär ett år sedan så satt vi vid middagsbordet och konverserade om något viktigt, precis som vanligt. Antingen fick Taru en hjärnblödning på någon efterbliven människa på jobbet eller så var det pappa som klagade över att Discovery Channel inte sänt How it´s made´s avsnitt om trädgårdstomtar den senaste veckan. Internskämt. I alla fall så kom vi in på tema Afrika. Fråga mig inte hur. Jag nämnde landet Niger och de båda tittar på mig som om jag är helt jävla dum i huvudet. Det fanns ju för fan inte land som heter Niger, det är en flod och ett Delta och tänker jag på ett land så tänker jag på Nigeria. Det känns bra att de vet vad jag tänker på. Jag struntade i att titta på dem med en ditt-jävla-spånhuvud-min, jag sa det till dem istället. När de vägrade att tro på mig så gjorde vi som vanligt- slog vad. "Hur mycket har du på kortet?", sa Taru. "500", sa jag. Jag gick bort till datorn och 1 minut senare var jag 500 kronor rikare.
Nu kommer det läskiga. Igår kväll på båten så satt vi och pratade om alla gånger någon av oss varit retarded. Jag sa "Haha som den där gången när ni inte trodde att Niger var ett land!" De tittar på mig och säger "Är du dum i hela huvudet? Niger är för fan inget land, det är en flod idiot" Jag blev lite chockad men försökte förgäves slåss för min sak. Det gick inte. Jag sa att vi skulle kolla på nätet när vi kom hem.
Efter middagen gick vi direkt hit. Jag frågade Wiki och självklart hade jag rätt. Taru tittade misstänksamt på sidan och sa:
- Men det blev ju för fan inte erkänt förän 1960...
Jag svarade:
- Vilket var innan du föddes, alltså är inte du en människa?
- Tyst med dig...Fråga folk i våran ålder om de vet att Niger är ett land, jag tror inte att det är många som vet det så det är inte vi som är dumma i huvudet.

Så, min fråga: Har ni normalbegåvade föräldrar?

3 kommentarer:

Susanne Nilsson sa...

Hahaha wtf? Vi är fattiga för vi bor i en lägenhet på söder? Öh vad vet du om att vi är fattiga lr inte :) Tyvääääääääärrr bruden vi är medelklass.

C sa...

Hehe vilken fin historia. Är 100 procent säker på att mina föräldrar inte heller vet. Tyvärr är jag för lat för att fråga, men om jag någon gång råkar göra just det (fråga alltså) så ska jag meddela dig!

Fanny sa...

Tack Cicci :)