söndag 3 januari 2010

Fanny ogillar

  1. Solsemestrar på sommaren. Och då menar jag rena sola-och-bada-och-ta-det-lugnt-resor. I och för sig så klarar jag inte av sådana resor oavsett vilken årstid det är men på sommaren är det mer onödigt än någonsin. Jag tycker att sola och ta det lugnt, ja det kan man göra hemma. Det behöver man inte betala pengar för. Men om man nu vill åka bort (och vem vill inte det?) så ska man fan hitta på saker. Titta på vad stället ha att erbjuda, upplev kulturen och gör saker som inte finns på andra platser. För sola och bada, det kan man göra i skärgården och den är fan inte fy skam.
  2. Hundar. De allra flesta som växer upp med hundar brukar utveckla något slags uppskattande, eller i alla fall en tolerans. För mig är det tvärtom. Jag blir bara mer och mer förbannad på de där två hönshjärnorna. Inte fattar de vad de inte ska göra för att reta upp mig och inte fattar de när man skriker på dem. Uää, djur är äckligt.
  3. Att min helvetesskola börjar på torsdag.

1 kommentar:

C sa...

Ogillar också att skolan börjar snart (även fast vi har en heeel vecka kvar hehe) men man borde fått längre lov :(