tisdag 5 januari 2010

Home

Så, nu är jag hemma. Trött som fan och ont i både huvud och i axlarna. Jippie yay. Vet ni, åk inte Viking Line just nu. Båtjäveln var invarderad av socialt handikappade ryssar (det där var inte generalisering, de här var sjuka i huvudet). De var överallt! Jesus, hur stört är det inte att ta med alla åtta barn till tax-freen och sedan låta de springa som stuckna grisar? Hur stört är det inte att stå och prova mascara- och eyelinertesterna? Hur stört är det inte att släpa med sig reseväskorna från bilen upp till hytten istället för att ha en mindre väska? Hur stört är det inte att Viking Line körde alla meddelandena i högtalarna på ryska och inte på svenska och finska som vanligt? Hur stört är det inte att de spelar någon jävla lovsång till Ryssland i högtalarna? Jag vet inte vad jag ska säga...skjut mig?
Men vad fan, de ska inte förstöra min underbara och gungiga båtresa. Nej, jag köpte ju faktiskt ett av halsbanden från Björg:

Inga kommentarer: