måndag 4 januari 2010

Nyduscad

Och inte kan hon stava heller, flickebarnet. Nyduschad heter det.
Så, i dag? Shoppelishopping på agendan (Fanny Johansson gillar detta) och då kanske man ska fundera på att titta sig i spegeln. Nää, jag orkar inte. Skitsamma om man ser helt nyfödd ut, det är ju inte så att det är jag som ska titta på mig, det är andras problem. Jag förstår mig inte på folk som jämt och ständigt och hela jävla tiden ska titta sig i spegeln. Det måste vara ett handikapp att inte kunna släppa tanken på hur man ser ut, för vem bryr sig egentligen? Inte fan går man och stirrar på varenda jävel när man är och handlar? Då är man väl ändå upptagen med annat och skiter fullständigt i att den man går förbi har en alldeles för tjock eyeliner-rand. Herregud, sluta var så egocentriska, folk skiter i er...

...

Så, jag hann inte skriva klart förut (eller, jag hann inte skriva klart det jag nyss tog bort) så jag publicerar nu, alltså 5 timmar senare. Spendera pengar var det ja. Sitter nu halvfattig (eller halvrik, om man ska köra vattenglas-exemplet) men ack så lycklig med ett par klackar och en bok. Tänkte att det kan vara kul att ha ett par snygga skor till klänningen jag köpte på MQ innan jul men självklart fanns de skorna jag hittade inte i storlek 38. Hur muppigt är inte det? 38 finns alltid på hyllan. När jag några timmar senare gick in i samma affär på övervåningen så stog de där, på en hylla. Materiell lycka. Hade kostat 79 euron men var nedsattat till 47, me <3 sale. Boken var jag tvungen att ha, och förmodligen alla ni andra som också läst Den förlorade symbolen (Dan Brown). Titel? The Secret. Spring och köp, jag är fascinerad. 25 euron.