tisdag 5 januari 2010

Tragiskt?

Jag erkänner, det jag skrev i Dessies blogg var onödigt. Lika onödigt som alla andra 88 kommentarerna framför min. My bad, sorry. Det jag undrar är, har de inget bättre för sig än att sitta och svara på alla dessa spydiga kommentarer? För läsarna får ju jämt och ständigt höra att det är de som inte har några liv. Hycklare.
Så, som ett svar på min omogna impulskommentar fick jag det här:


Denna Susanne är alltså Dessies syster. Det jag undrar lite över är, är det verkligen möjligt att Dessies tendens att stympa språket även smittade av sig på hennes äldre syrra? För det är skrämmande likt det som står att läsa i bloggen. Men okej, de är medelklass, då vet jag och mitt liv är fulländat.

Nog med bullshiten. Jag har två förslag:

  1. Det är Dessie själv som skrivit det här. Varför hon nu skulle göra det.
  2. Hennes syster gick inte heller ut grundskolan.

1000 spänn på tvåan. Och har jag fel, ja då är jag bara glad att det inte är min syster.

Vill du någonsin vara bättre än mig så ska du veta att jag inte har någon som helst respekt för (nästan) vuxna människor som inte är kapabla till att använda det svenska språket på ett korrekt sätt.

17 kommentarer:

C sa...

Hahah! Fnissade länge åt att hon la till "tyvääääääääärrr bruden vi är medelklass" också.
Dessie bor förresten i samma hus som min kompis! Någon gång ska jag plinga på och springa iväg (bara för att, liksom). Ska jag lämna nåt meddelande från dig?

Susanne Nilsson sa...

Gick tyvärr ut grundskolan. Lilla unge. Sen knacka på hemma hos mig? Hahaha vi har dagligen busringare, den som gör det får fan skylla sig själv.

Susanne Nilsson sa...

Sen undrar jag en sak? Eh du är inte ens finsk? Mulla on sisua ja suomalaista verta ;)

C igen sa...

Det är roligt att hon måste beskydda sig också, som om hon innerst inne vet att du har rätt. Hur gammal var hon nu igen? Äsch =)

Fanny sa...

Det står klart och tydligt att min plastmamma är finsk. Det betyder att vi inte har några genetiska kopplingar. Eller är ordet plasthalvfinnen komplicerat?

Fridan sa...

HA HA ! Går man inte grundskolan, och gymnasiet, så får man inget jobb eller kan inte vidareutbilda sig. Utan vidareutbildning är man en fis i rymden i dagens samhälle, då forna U-länder håller på att ta över världsindustrin.
Det Fanny försöker göra, är att få Dessie att förstå att det finns annat i livet än bloggar, alkohol och att hänga ute hela nätterna. Ska man komma långt på sin blogg ska man vara mogen, och bete sig så att företag vill samarbeta med en.

thilda stavborg på facebook, he-he. sa...

Damn.. Susanne Nilsson.. någon kromosom fel eller inte kan väl inte vara sån stor skada.. eller..?

Emma sa...

Se luultavasti parempi, jos vain olla hiljaa. Mutta ehkä ollut hieman vaikeaa asiaa, koska et koskaan käynyt koulua

Linnea (9m) sa...

Åh Fanny vilket inlägg är det du har kommenterat? :D Jag älskar dina kommentarer xD

Phanny sa...

Haha det är det om Polen, men jag inser att det var en aning dumt (men vad fan, man måste ju ha kul) :)

Phanny sa...

Förresten älskar jag att du skriver "(9m)". VI SOM INTE SLÄPPER VÅRA GAMLA KLASSER!

Jocke sa...

so the age of the bloggwars begin...

Phanny sa...

Och du ska stå i skottlinjen!

Susanne Nilsson sa...

Hm. Säger jag bara. Tycker du min iq verkar låg? Njaeh. Pratar ca 4 språk, har vg i svensk grammatik i alla fall.

Ville bara säga varför tror du att vi är fattiga? Sluta kommentera så omogna saker som du ej vet något om.

Phanny sa...

VG är det näst sämsta betyget man kan ha. Så att du vet liksom.

Och det där med fattiganklagelserna, jag bad om ursäkt för det men vill du fortsätta älta så gärna för mig.

Linnea (9M!!!) sa...

Haha, ja men jag tänkte att du kanske inte hade läst på så mycket om vilken skola och klass jag går i nu på gymnasiet, hehe.. :) Underbar kommentar förresten;D <3

Frifa sa...

HA HA! Oj, hon har vg, uuuuuuuuh jag blir skrämd.
Fyra språk? Jag med! Svenska, Engelska, Tyska och Amerikanska? Ha ha. Österrikiska, Svenskfinska, norska... Jaa.