lördag 16 januari 2010

Fanny goes Postkodmiljonären

Nu ska en ny gubbe upp i heta stolen och ja tänkte göra honom sällskap. Om än på distans. Here we go!
  • 1000 kronor: Jag svarar Boxning. Rätt.
  • 2000 kronor: Jag svarar Göteborg. Rätt
  • 3000 kronor: Jag svarar En ängel. Rätt.
  • 5000 kronor: Jag svarar Frossa i sötsaker. Rätt.
  • 10 000 kronor: Jag har ingen aning.
  • 20 000 kronor: Jag svarar Grafisk Formgivning. Rätt.
  • 30 000 kronor: Jag svarar Grekland. Rätt.
  • 50 000 kronor: Jag svarar Gustav III. Rätt. (Fan, killen i stolen kunde också)
  • Reklam.
  • 75 000 kronor: Jag svarar Chuck Berry. Fel. (Paul Anka fanns som alternativ, fan att det inte var han.)
  • 100 000 kronor: Jag har ingen jävla aning. Killen bränner alla livlinor och hoppar av men jag chansar på D- Späd och graciös. Det var rätt.

Nu ska Sandra "Lapp-Shakira" Dahlberg dela ut pengar men inte till mig så det är ganska ointressant.

Ny gubbe.

  • 1000 kronor: Jag svarar Han seglade till Amerika. Rätt. Han kom fram *Slut* den 6:e oktober 1492 om ni undrade.

Nu är det Robinson, alltså försvinner Emma från MSN och jag måste komma på något annat att göra.

Inga kommentarer: