fredag 29 januari 2010

Before I leave, brush my teeth...

Nej då, jag ska inte iväg. Oroa er inte, jag är hemma i sängen, långt ifrån allt vad normala ungdomar håller på med heter. Däremot har jag varit ledig i dag så jag tog bussen till Henriksdal vid halv 11 och ringde mamma och sa att Saltsjöbanan inte skulle komma förrän 20 minuter senare. Som den hönsmamman hon är så åkte hon från Sickla och räddade mig från kylan och så tillbaka för lite lunchbowling. Hur det gick? Fuck it. I dag var ingen bra dag.

Åkte efter det hem till farmor där vi satt och pratade i en sisådär *räknar på fingrarna* 7 timmar. Äta, fika, leta efter böcker och kolla igenom alla papper om släkten för hundrade gången hann vi också med. Hon har dock haft ett litet bekymmer. Hennes kusin Ed som bor i Michigan brukar skicka julkort varje år men i julas kom det inget av någon okänd anledning. Då han och hans fru är typ 10 år äldre än farmor så funderar vi på om det hänt något och då fick jag den brillianta idén att söka efter deras barnbarn på Facebook. Enligt uppgifterna på ett skickat fotografi skulle de ha kvar namnet Tingvall och vara födda några år innan mina kusiner. Alltså mitten av 80-talet. Gick hem och slog in namnen på fejjan och se på fan, där var dem! Allison och Eric Tingwall heter de. Tänk om de googlar på sina namn och så kommer det här upp? Läskigt. Kanske ska skriva något. (I'm sorry if you googled your names and freaked out when you saw them here but...hmm...we're like third cousins).

Inga kommentarer: