lördag 14 mars 2009

Hata helg

Jag har så förbannat tråkigt. Vad är meningen med att gå runt och göra just precis ingenting? Please tell me för jag tror jag får spunk (krupp och spasmer har jag sedan innan). Hur i himmelen kan man tycka att det är roligare att gå fram och tillbaka i huset, titta på skit på tv och nå internets ände när man faktiskt kan...typ...lära sig något? Hela tiden kan man trycka in något nytt i skallen och varför ska man då kasta bort den tiden? Fan, jag älskar att gå i skolan! Att hela tiden ha något man måste göra och helt enkelt inte hinner ha tråkigt.
Jag vill också veta varför alla är så neggo när det gäller skolan. Är det verkligen så jobbigt att man avlider? Tar det på krafterna att lära sig ett årtal? Hur kan man inte vilja lära sig? Det är väl bara att tacka och ta emot för att man får chansen till en bra utbildning. Det handlar om 1/4 av livet och kan man inte utnyttja det då för att ha det så bra som möjligt de tre återstående fjärdedelarna? Livet är som en boomerang, det du gör får du för eller senare tillbaka.
Ta inte åt er, jag måste bara få känna mig duktig en stund nu när allt är allmänt tråkigt.

Inga kommentarer: