måndag 30 mars 2009

Om dagen

Förra inlägget spårade ur lite. Ilska kan man inte alltid göra något åt, tyvärr.
Var ju som sagt ledig idag och efter utvecklingssamtalet åkte jag och mami till Sickla. Skulle köpa det där Fred Perry-sneakers paret jag skrev om för ett tag sedan (scrolla ner så ser ni) innan hämtningen av mina fotinlägg i Solna. Åkte ifrån Sickla med nya skor, skokräm för vita skinskor, tröja från 356 Sunshine/MQ, 7-pack färgglada ankelstrumpor från HM och mat i magen (och ni vill INTE veta vart jag åt igen, för 4 gången på 1,5 vecka...). Iväg till Solna och på grund av min och mammas tidpessimism hade vi ju år och dar´ på oss att gå i Solna Centrum. Därifrån gick vi med Voltaren Gel, tygtejp (som jag tejpar bandagen på benen med innan varje match) och V6:s nya melontuggummi. Mammut köpte ett par blåa chinos. Tog en promenad bort till Råsunda och lämnade nya skorna + innedojorna till ortopedteknikern som gjöt av fötterna förra veckan. Tror han skar till inläggen så att de passade i skorna. Fick även gipsformarna ifall att jag skulle vilja fixa ett par sulor till och jag måste säga att mina fötter är fantastiskt fula. Vänder man dessutom höger gipsfot upp och ner ser den ut som en staty av Jungfru Maria med Jesubarnet i famnen, fast utan Jesus i famnen. Efter det bar det av hemåt och innan vi hämtade terroristen från dagis svängde vi in på Lindex och fyllde på min BH-garderob. Två nya bidde det. Lilla syster-gangster-yster fick även en kjol.
Har fotat allting men såklart är sladden hos pappa...
Nu har snart-kollapsar-jag-lampan på datan blinkat i en timme så jag kanske ska stänga av och kolla igenom svenskan vi har till imorgon (tror jag, har ingen riktig koll på svenskaproven. Kanske för att det här är det andra på tre år).

Inga kommentarer: