måndag 23 mars 2009

Paralympics

Slöjden var inställd plus att halva eftermiddagen skulle gått åt ett informationsmöte om den så kallade Indien-dagen vi har varje år, så jag tänkte (med hjälp av Marika och Lizette som gärna hade bytt) att jag åker hem istället. Det var faktiskt ganska kul på Anatomic. Först fick jag stå på en ljusplatta, fråga mig inte varför. Kanske var det för att ortopeden skulle kolla vilka delar av foten jag belastar? Sedan fick jag gå på ett smutsigt löpband med en kamera bakom. Det visade sig att i och med att jag lutar inåt när jag går sker det en rotation på Tibia (smalbenet, och det kunde jag sedan innan) vilket bidrar till överbelastningen. Efter det var det dags för själva avgjutningen. På mage fick jag ligga med mina äckliga fötter i vädret när gubben skulle gipsa. Tänk er hur det känns att stoppa ner fötterna i varm mannagrynsgröt. Ungefär så kändes det under fötterna. Mysigt. Gipslindan fick stelna till lite och sedan var det bara att dra bort dem. Kalle Anka-fötter i praktiken är inte ofta man ser (om man inte är besatt av mina fötter). Ska dit på måndag igen och kolla så att sulorna passar i skorna. Problemet är att jag har utvecklingssamtal en timme senare så jag ska försöka fixa det med Lisa imorgon.
Förresten har jag lärt mig två nya ord: Ligamentum Cruciatum Anterior och Ligamentum Cruciatum Posterius. Ni kan ju gissa själva vad det betyder. Haha fan vad kul det ska bli att läsa latin!

Inga kommentarer: