måndag 30 mars 2009

Jävla Sverige

Haha när jag andas in så blir lampan på bredbandspinnen blå, och när jag andas ut blir den turkos. Hoppas jag inte blir radioaktiv eller nåt, kan inte vara så där jättehälsosamt att vistas så nära strålning (och speciellt inte när internet är fullt av virus, tänk om jag skulle råka få in ett spionprogram i huvudet).
Utvecklingsamtalet gick toppen. Förutom att det kom fram att folk "har gråtit" för att jag och två till ibland suckar åt diverse idiotfrågor. För är det inte jävligt märkligt att man efter tre lektioner om samma saker fortfarande inte förstår? Och visst, vissa saker är svårare än andra men nu snackar vi basic stuff. Sådana frågor som det bara finns ett svar på, ren fakta helt enkelt. Jag kan ju också berätta vad de här två andra personerna fick som kommentar i sina omdöm(m)en, det stod att de är "respektlösa och skapar irritation för att de kan spela luffarschack på lektionerna och ändå förstå allt medan anda får jobba häcken av sig för att förstå något överhuvudtaget". Typ. De är alltså "respektlösa" för att de har lätt för sig. Jävla bortförklaring! Anledningen till att detta blir till ett irritationsmoment för andra stavas AVUNDSJUKA. Folk kan inte acceptera sin egen situation och att andra är bättre än de själva. De kan inte glädjas åt andra och skyller därför på det här. Vet ni vad? Ibland är Jantelagen en ganska bra sak men just nu, fuck it! Alla har inte lika lätt för sig men man är inte en sämre människa för det! Alla är bra på olika saker (fast det där tror jag inte riktigt på. Jag skriver det utifall att mamma skulle läsa det här, vilket i och för sig inte kommer hända men ändå). Vart jag vill komma är att jag är trött på folk som inte kan unna andra människor framgång. För hur bra Duktiga Lisa är i skolan påverkar väl inte Lilla Per med ADHD:s framtid? Det är bara Per som kan göra något åt det här och är det så att det nu är så jobbigt så kanske han får strunta i extraträningarna med BOO:s elitlag och sitta och plugga istället. Man måste prioritera för det enda stället som framgång finns på innan jobbet är i ordboken. Jag själv är inte på samma nivå som de här två personerna men jag är jätteglad för deras skull och att de faktiskt KAN spela luffarschack på lektionerna och ändå fatta. Good for them, sätt dig och plugga till provet imorgon! Så funkar min hjärna.
Så, sluta skyll på andra och fixa dina problem själv. Var inte så lättpåverkad, fokusera på hur DU ska bli bättre och inte hur du ska få in patetiska kommentarer i kompisarnas omdöm(m)en.
Fan, jävla Sverige!

2 kommentarer:

Marika sa...

Håller med dig, screw jantelagen och låt oss som vill få spela luffarschack ;)

Fanny sa...

Haha för fan! Jag och Ramin spelade på so:n idag :D