måndag 23 mars 2009

Monday morning

Sitter vid matbordet och skriver, egentligen bara för att jag kan. Oj nu vill datorn starta om sig. Eller så skiter jag i det och skriver vidare. Snart är det skola (om jag kommer dit vill säga, i det här skitvädret vet man ju aldrig) och vid halv elva skall jag ta en sväng förbi Solna och gjuta av fötterna. Har jag inte berättat att det var farbror doktorn som sa det? Jag var ju på Idrottskliniken förra torsdagen för att kolla mina smalben. Hur det gick? Det gick ont! Läkaren klämde för kung och fosterland (i det här fallet Island) på insidan av själva benet på något jävla vänster. Smärta. Fick en remiss till sjukgymnasten- suck!- och en remiss till Anatomic för att fixa inlägg. Som tur är måste jag inte börja vila nu med en gång utan kan vänta till efter säsongen.
Försköker ta mig tillbaka till skolan så fort som möjligt för att inte missa slöjden. Och det är inte för att just slöjd är Guds gåva till människan utan för att mitt trafikoffer till tygapa skall kunna blir klar lagom till i vår.

Inga kommentarer: