tisdag 24 mars 2009

Tuesday

Tänkte slänga in ett inlägg imorse innan NO:n men så kom jag ju på att jag inte kunde formeln för vad som händer vid urladdningen av en blyackumulator. Som tur är finns ju Wikipedia alltid där för mig och svarar på allt jag undrar. Skrev klart det påbörjade elektrokemprovet och rättade lite grejer som jag formulerat upp och ner. Kanske blir det MVG? För vet ni vad? Hör och häpna! Jag har MVG i teknik! Så sant som det är sagt och jag har dessutom en rejäl chans på MVG i matte. Fråga mig inte hur det gick till (har inte legat med läraren, så det kan ni utesluta)... Huh, nu fick jag bilder.
Om ni undrar hur jag fått veta det här så är det såklart omdömena som skvallrat. Utvecklingssamtal på måndag, yay! Haha jag har nog aldrig haft ett normalt utvecklingssamtal. I 4:an-6.an satt vi och pratade om kräftskivor och gemensamma bekanta och nu under de senaste åren har vi klarat av skolbiten på 10 minuter och pratat om annat resterande tid.
Fick även se mitt spanskaprov från förra veckan- 68/70. Damn. Aldrig alla rätt. Rekordet är 164,5/165. Skjut mig.
Ikväll är det träning och jag hoppas att mina ben inte förstör allt.
Phew, långt inlägg.

Inga kommentarer: