onsdag 11 mars 2009

Jag får krupp

Nu när jag skulle vara rolig och lägga in lite bilder i bloggen så märker jag såklart att UBS-sladden är puts väck. Great! Ni får helt enkelt använda er fantasi och föreställa er hur bilderna ser ut.
Först ut: gårdagens lilla bilolycka. Som ni vet var det ganska fint väder i måndags och man kände att nu kommer våren på riktigt, med fågelsång och hela fadderullan. Fuck you, sa vädergudarna! Över en natt blev det vitt, snorhalt och förmodligen frös varenda fågel ihjäl. Vad som däremot inte förändrades var den svenska moralen. Iväg till skola och jobb, att vara insnöad är inte skäl nog att komma för sent. Jag och Muminmamman sätter oss i bilen och börjar köra ner för våran branta, snäva och smala backe. jag frågar om jag ska gå ut men nej, sitt kvar nu. 15 sekunder senare har jag varit med om min allra första bilkrock. In i ett träd med en väldans fart (eller inte men det räckte för en ordentlig smäll) men det var faktiskt tur i oturen. Hade trädet varit på semester hade bilen voltad ner i diket och landat upside down. Vi fick i alla fall klättra ut ur biljäveln och åka knarkarvolvo (som också var tur för Mercan hade med all sannolikhet kört av vägen ändå med sina året-runt-däck och fyrhjulsdrift). Vad jag tyckte? Att det var komiskt, gick och skrattade hela dagen igår, fråga mig inte varför...

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, å herregud. :D
Håller med dig, hata snö just nu :P