tisdag 31 mars 2009

Nu blev det kväller

Nej nej nej nej nej! Jävla helvete! Jag hade just skrivit ett jätte, extremt lååååångt inlägg om dagen och så- puts väck! Fan fan fan! Skjut mig!
Poof!
Tack.
Okej long story short:
NO- fick tillbaka kemiprovet. Blev tillsagd att vara tyst när jag läste resultatet. Var tyst. Läste MVG 18/20 med feta bokstäver. 18/18 G-poäng, 20/22 VG-poäng och 2/2 MVG-svar. Yay! Välförtjänt belöning efter 5 timmars pluggande. Sa en ironisk kommentar till Ramin som egentligen var rent smicker för att han är så duktig. Fick onda ögat och blev tillsagd av Grin-Olle. Ramin skrattade gott åt mitt skämt. Han har humor. Han förstår mig. En stund senare blev det däremot okej att driva hej vilt med mig. Olle säger "Det här behöver ni inte kunna...om ni inte heter Fanny vill säga" och "Haha Fanny kan också ha fel". Jag blev förbannad. MVG:t hade jag just då kunnat vara utan. Går därifrån arg. Går senare till spanskan och får där min upprättelse. 5. Ynka. Röda. Små. Markeringar på min skrivuppgift från provet! Jag har aldrig varit stolt över något jag gjort på spanskan men nu höll jag på att spricka. Kanske på grund av Kataríínas kommentarer längst ner-
Otrolig användning av perfekt, preteritum och imperfekt. FANTASTISKT SPRÅK!
Till saken hör att vi överhuvudtaget inte pratat om imperfekt och att jag bara arbetat med preteritum i ett halvår. Min chansning på Renacer som Återfödas gick hem. Dagen blev inte så pjåkig trots allt. Adjö och god natt snart är det Lost.

Inga kommentarer: