lördag 28 mars 2009

Helg

Nu har det varit lördag i 9 timmar och 14 minuter. 15 minuter menade jag. Ska snart in till Mami och packa upp väskan, byta kläder och packa väskan igen. Tonårshelg till imorgon och det är minsann inte så töntigt som det låter, folk från hela Stockholm (17 minuter) kommer för att...typ...fika tillsammans. I och för sig har jag ingen större lust att åka men när man väl är där blir det ganska roligt. Scouter överallt är en upplevelse i både en och två bemärkelser (om ni undrar är skjortorna bannlysta).
Åker hem tidigare imorgon, ska på namngivningskalas (inte dop) hos en bekant som avlat fram Sveriges sötaste unge. Frågan är bara hur jag ska klara av att ta mig från Järfälla till Centralen. Pendeltåg stod det något om men hur åker man dem? Vilken tur att jag har sådan koll. Nej jag skoja bara, låtsas att det är som tunnelbanan så går det jättebra. Får vi hoppas. Kanske. Men om det nu skulle vara så att jag lyckas komma bort så finns ju alltid Interpol, de hittar mig säkert.

Inga kommentarer: