fredag 26 november 2010

Anekdoter från tuben, del 1

I tisdags, eller om det var i måndags, åkte jag tunnelbana. Precis som jag gör varje dag. Tvi vale. I tisdags, eller i måndags, inträffade dock en ganska rolig sak. En man inträffade och jag kan intyga att han inte hade alla hjärnceller på rätt plats, kanske var det till och med så att han var lite trasig i skallen. Denna man var i alla fall mitt uppe i ett högljutt telefonsamtal med någon. Någon hade ett problem. Ett företag hade talat om för någon att någon kunde vinna pengar, bara den angav lite uppgifter om sig själv. Min tub-medpassagerare försökte sig då på lite rådgivning och sa något i stil med:
- Aa men om du gör så här! Lämna falska uppgifter! Säg en adress som är nära din, men absolut inte din. Sedan säger du ett falskt telefonnummer! Och sedan väntar du på att de kontaktar dig och får se om du verkligen kan vinna pengarna! Gör så, lämna falska uppgifter så får de ringa upp dig!

Han gick av vid Medis och jag förstår verkligen inte varför folk tittade på mig och Ida när vi började asgarva så fort han gått ut genom dörren. Det var ju skitkul?

Inga kommentarer: