lördag 27 november 2010

Schizo?

Damlagsmatchen var cirkus. Vi vann med 7-0 men lyckades även dra på oss sex utvisningar. Jag stod för två av dem, den första var för att jag sprang och skulle ta ner en långboll och samtidigt hade armen utanför kroppen så att bollen studsade på handen. Domarn tyckte tydligen att det var jätteavsiktligt och att man ska springa med armarna längs sidorna som en pingvin. Den andra utvisningen var för att jag råkade stå för nära målvakten när hon kastade ut bollen, något jag aldrig någonsin åkt ut för förut. Enligt muppen till domare var jag 20 cm ifrån, det var minst en meter emellan oss. Jävla kossa. Lagets andra utvisningar var precis lika fåniga och jag kan lätt säga att vi fick 50-5 i frislagsstatistik emot oss, trots att det var de andra som spelade hockey. Jag började grina ett byte, så frustrerad var jag. Hello psycho... Ni kan ju gissa hur otaggad jag blev när jag fick höra att samma idioter skulle döma DJ-matchen efter. Men någonting måste ha hänt under den där timmen mellan matcherna för vi fick i princip alla domslut med oss mot Bollstanäs. Tyvärr torsk med 4-2 men det var nog på tiden att vi inte hade det där läskiga flytet med oss som vi haft de senaste matcherna.

Inga kommentarer: