torsdag 23 december 2010

2.36 to go

Sitter här i min ensamhet på andra sidan jorden. I alla fall på andra sidan Östersjön i ett rum bredvid ett med fyra andra personer men det är inte så noga, jag är inte knusslig. Haha skojaba', jag är sjukt knusslig, vem försöker jag lura? Dricker te med en liter honung i, äter himmelskt god soyayoghurt och ett ägg från imorse. Klockan är 21.27 och det är nu bara 2 timmar och 33 minuter kvar till julafton för mig. Most likely 3 timmar och 33 minuter för er, om ni nu råkar vara i Sverige eller något annat +1 land. Väntar på att klockan ska bli tolv så att jag kan skriva god jul till alla på Facebook, till vilka vars kalendrar fortfarande säger att det är dan före julafton. Funderar på om jag verkligen kommer orka hålla mig vaken till tolv. Ytterst tveksamt. Shit, dagen före julafton. Vart. Har. Tiden. Tagit. Vägen? Varför känner jag inte att det är jul, trots att jag har längtat sedan jag fyllde år och trots att det egentligen är helt omöjligt att missa? Jul är inte jättekul, jul är en låt på repeat. En låt som jag i och för sig tycker om väldigt mycket men som liksom känns som so last year. Eller var det året dessförinnan? Eller det för tre år sedan? När försvann Julen med stort J? Kanske den gången man insåg att det faktiskt kommer igen, att man bara behöver vänta ett år. Kanske den påskaftonen då man insåg att man åter igen använder den där killen för 2000 år sedan som en ursäkt för...ja, det vi nu håller på med, trots att den egentliga orsaken mest får oss att känna oss allt för konservativa. Kanske den midsommaren då man insåg att man dukat fram julmat exklusive skinka. För ingen har väl skinka på midsommarbordet.
Jag vet inte, sagt av tjejen som vet allt. Eller i alla fall som tror att hon vet allt.
2 timmar och 18 minuter kvar.

Inga kommentarer: