måndag 27 december 2010

Fuck mellandagsrean

Jag är härmed korad till Västvärldens sämsta reashoppare (there's always an Asian doing it better). Mellandagsrea i Finlands tyyyp största shoppingcentrum och vad köper jag? Jo, en kofta från InWear- 90 euro, ordinariepris och en tröja från Esprit- 50 euro, fett med ordinariepris. En plåtlåda med Lilla My på fick jag också med mig hem. Vill ni höra en rolig historia? Ja, klart ni vill. Jo det var så att inne i den affären där jag hittade Mumin-lådan så fanns det även diverse designerprylar för hundar. Eller, inte för hundar, de skiter i vilket men för hundÄGARE. Tror ni inte att det bland annat fanns tredimensionella-underlägg att lägga under hundmatskålen med en Boston Terrier på? Klart som korvspad. Taru sa till pappa:
- Ja men då tar vi en till oss, en till Åsa, en till Lise-Lott och yada yada yada...
Hon fortsatte lasta upp alla hon hittade i pappas famn och så frågade han:
- Men hur många ska vi ha egentligen?
- Ja men det är ju alltid bra att ha, de här kan man ge bort som presenter till alla möjliga människor, din mamma skulle ju kunna få en till exempel!
- Aja okej, men hur många ska man egentligen ge till?
- Ja hur många finns det?...Tio finns det.
- Och jag har åtta här.
- Ja men hur många ska vi ta då? Tio eller åtta?
- Det räcker väl med åtta.
- Då tar vi tio.

End of discussion liksom.

Inga kommentarer: