torsdag 23 december 2010

Dan före dopparedan

Lééédsen för fett utebliven bloggning igår, jag vet att det var jobbigt för er. Vad jag hade för mig istället för att lägga min tid här? Jo, vi var och shoppade och (nu kommer det, spänn fast säkerhetsbältena) JAG LÄSTE EN BOK! En hel bok! Detta innebär att jag har läst två och en halv böcker på fyra månader! Så att ni vet så är det här ett once in a lifetime moment så ni kan lika gärna skriva in det i era dagböcker för framtida nostalgikickar. Short story a bit longer: Jag har velat läsa Paulo Coelho's Alkemisten hur länge som helst och tänkt att under det här jullovet ska jag fan ta tag i saken. Gick in i vardagsrummet för att hämta den men nej, då var bokjävlen aldrig våran och därmed tillbakalämnad. Vi har alltså haft den hemma i flera år och när jag väl ska läsa den så är den time:at nog inte kvar. Hmm, what to do? Fanny asked herself och skrek på mamma. Svar: köpa boken.
I tisdags efter skolavslutningen när jag precis hade kommit ut från Designtorget där jag handlat sista julklappen kom jag på att jag lika gärna kunde gå in på Pocketshop på andra sidan gatan. Resten är som man brukar säga, historia.

Hur man gör en värdelös stund av sin livsberättelse så spännande att läsarna ramlar av stolen.

2 kommentarer:

Andrea sa...

Du är så sjukt duktig Fanny. Lidström kommer trilla av stolen av stolthet! :)

Fanny sa...

Åhh tack! Fast det visste jag ju redan men det värmer att även andra uppmärksammar det :D