torsdag 13 augusti 2009

Copyright?

Märkte nyss att det förra inlägget blev lite väl mossigt men det var verkligen något jag ville ha sagt. Jag skrev det alltså för min egen skull.
Nu till något betydligt mer spännande, urkramat ur min disktrasa till hjärna. Har ni tänkt på hur sjukligt många "-köpings" det finns? Vi har Norrköping, Söderköping, Linköping, Lidköping, Jönköping, Falköping, Nyköping, Malmköping, Enköping, vanliga Köping och En annan del av Köping.
Hade vi bott i USA hade advokaterna haft fullt upp och originalet förmodligen svämmat över av pengar...

2 kommentarer:

Marika sa...

USA? Där alla stater utom fyra har en plats som heter Riverside? Nja, helt plötsligt låter alla kombinationer med "köping" unikt...

Fanny sa...

Haha är det sant? Fan vad fult :D Men nu har jag lärt mig något nytt, tackar tackar :)