onsdag 26 augusti 2009

På bussen

Nu frågar jag, en gång för alla. Varför får man inte gå av bussen vid Nacka Forum? Att SL är en sinnessjuk verksamhet gills inte som svar, det är liksom inget nytt.
Åh vad elak jag känner mig mot damen bredvid mig. Hon sitter och läser och jag stör genom mitt tangenttryckande. Jag får trycka mjukt. Krama ner knapparna. Lite soft sådär. Tänkte bara slänga in lite roliga saker som hänt i dag. Ett, vi (jag, Ida, Andrea och Madde) fikade under våran tre och en halv timme långa håltimme. Två, annars så allmänbildade och smarta Andrea hade helt lyckats missa att det fanns en otecknad Karlsson på taket och såg helt frågande ut när jag påpekade att Lillebror är samma unge som spelar Jonathan i Bröderna Lejonhjärta. Tre, Stephanies kommentar- "hon fyller då år den 25:e augusti vilket gör henne till en...sån här...ehh, vad heter det...virgin!!!". Nu gick Thilda på bussen. Fy fan vad den här busschauffören kör illa, undra hur han fick körkort. Han kanske är från Finland, jag menar- om Muminmamman klarade av att ta det borde det inte vara några problem för någon. Eller så kanske han är full? Vem vet, han ser ju lite hippie-flum-flum ut.

1 kommentar:

Andrea sa...

tack hörru! det värmde;) men vi ska inte glömma maddes: men man vill ju se live, känna svetten!