måndag 24 augusti 2009

D-Dagen

Vad har hänt i dag då, undrar ni? Jo serni, jag har varit i skolan i exakt typ 35 minuter och jag har fikat. Roooligt. Och vad som är ännu roligare är att jag inte börjar förrän halv ett imorgon heller. Ska vara på Gärdet och ha aktivitetsdag med min mentorsgrupp, en blandning av elever från både ettan, tvåan och trean. 16 stycken totalt. Som mentor fick vi Mr. LeBlanc. Leonard tror jag att han heter i förnamn men det är irrevelant, som Marika skulle ha uttryckt det (in yo face). Det jobbiga är att jag inte kan komma på vartifrån han kommer. Han heter LeBlanc i efternamn och påminde oss om att man inte utalar c:et (som om vi inte fattade det själva), pratar en bred engelska med en amerikansk accent men har inslag av skotskt uttal! Jag blir ju förvirrad! Kanada är det enda jag kan tänka mig men inte fan har skottarna varit där och härjat?

Inga kommentarer: