måndag 24 augusti 2009

Men snela

Vet i vad jag irriterar mig på något fruktansvärt mycket? Jo, när man har gäster hemma som inte fäller ner toalocket. Det är ju så att alla familjer gör lite olika vad gäller den biten. Antingen lär man sig att det är äckligt att få bajsvatten i ansiktet när man spolar och fäller därför ner locket, eller så har man aldrig tänkt tanken och ser då inte anledningen till varför man ska ha det nere. Vi har alltid tyckt att det är en aning onödigt att se toalettens innandöme så fort man går in i badrummet. Men, så fort det kommer gäster så är locket, av någon mysko anledning, alltid uppfällt. Jag förstår inte, vad är det som är så svårt att fatta? Man lämnar saker som de var innan man använde dem, right? Men nej du, tydligen inte. Och tro nu inte att jag gör samma fel, alltså att fälla ner locket hos de med den andra läggningen. Jag fäller visserligen ner det när jag spolar men efter det är det bara att öppna upp toan igen. Svårt? Inte ett dugg.

Nu förstår jag om ni är i chocktillstånd, det kan inte vara lätt att smälta faktumet att även Fanny går på toaletten. Men det finns hjälp att få, det har satts in extra krisgrupper hos landets ungdomsmottagningar så om du känner att du behöver prata kan du gå dit. Tveka inte!

Inga kommentarer: