tisdag 3 augusti 2010

Bättre lycka 2015

Jag var och fixade ett nytt pass imorse i Nacka, gjorde det gamla precis innan vi åkte till USA 2005 så det var på tiden att ta en lite mer uppdaterad hej-kom-och-hjälp-mig-bild. Sagt och gjort men ni ska veta vilka problem jag hade innan. Jag kunde ju liksom inte bestämma mig för hur jag skulle se ut. Tänkte att jag skulle köra en liten mer mogen variant än Bumbibjörnen på legitimationen (legimitationen som Mathias säger) så jag körde ett omvänt ö-råd (en fördel med att bo på Värmdö- man kan med gott samvete leka Robinson utan att behöva ljuga om faktumet att man är på en ö). Tillslut var det bara Anders Lundin och Kicki Danielsson kvar, efter att Spiderman och utstyrseln som prostituerad fått stryka på foten. Det blev jävlans spännande ska jag be att få tala om. När jag skulle läsa upp den sista lappen- som jag själv skrivit, dock med varierade handstilar- så visade det sig att det namnet som skulle ha stått, i hemlighet blivit utbytt mot "halviranier med snett leende". Så ja, roligare än så blev det inte. Däremot kom jag på en nackdel med att fixa nytt pass. Har man ett gammalt kan man alltid skylla på att man tog bilden för fyra år sedan och att man absoluuut inte sett så vanskapt ut sedan dess. Det kan jag inte göra förrän jag är minst 20. Tre år to go. Fan också.

Efter min lilla pass-utflykt släppte mamma av mig vid Forum så jag struttade runt där som ett fån alldeles ensam i en och en halv timme. Kände mig så urbota dum tillslut så jag tog mitt pick och pack och åkte hem. Picket och packet i det här fallet var min väska och en nyinköpt tub Zon och så mycket kläder som jag provade inne på MQ så kan man lätt säga att jag har sparat flera tusen kronor genom att inte köpa dem. Bra Fanny, ekonomisk idiot.

Inga kommentarer: