måndag 2 augusti 2010

Ni kanske inte har märkt det

Men det regnar som fan ute. En sak ni kanske inte heller märkt är att jag kan vara jätteautistisk, men sådant får man inte göra sig rolig över så jag ska inte prata mer om det. Däremot kan vi prata om en annan sak, högskoleprovet. Jag började göra det härromkvällen men insåg fort att nej, det är inte min grej. Meeen, allt för något gott med sig. Jag har nu funnit mitt mål med gymnasiet- att i framtiden slippa göra högskoleprovet. Kort och koncist. Kvoten för de som kommer in på betyg är dessutom större än för de som skriver provet så jag har egentligen inget att förlora på att gå in i väggen under de kommande två åren och gå ut med 20.0 (exklusive meritpoängen på 2.5). Just fan! Såg ni att Björklund ville ha ett skolkbetyg för både grundskolan och gymnasiet? Bra minister det där, till skillnad från hans kollegor. Hmm...har ni tänkt på att media alltid stavar kollegor med er på slutet? Kolleger. Är inte det bara jättefult? Och att Felix (eller om att det var Findus) som stavar Ärtor Ärter. Jag känner att de skulle behövt det där skolkbetyget.

Jag vet inte varför jag låtsas som att ni bryr er...

1 kommentar:

Cocco sa...

Jag bryr mig!! Det var ett mycket intressant inlägg tyckte jag faktiskt!