onsdag 4 augusti 2010

I natt jag drömde något som jag aaaaaldrig drömt förut

Jag drömde det var löööördag och allt goOdís var slut.

Ehh...nää, kanske inte. Men precis innan jag vaknade var jag i Hemmestahallens cafeteria och köpte Snickerglass så när jag öppnade ögonen var det så gott som lördag i min hjärna. Gud vad jag var sugen på godis i det ögonblicket. Tyvärr insåg jag fort att jag är i en fas i livet när jag inte är godissugen. Trist som satan. Vad händer i dag då? Bädda sängen, kanske äta något och sedan funderar jag på att börja läsa Odjuret. Den kommer sluta som nummer fem i högen med påbörjade böcker. Jag läste en så jäkla bra artikel i antingen Aftonbladet eller Expressen för ett tag sedan som handlar om att allt fler svenskar blir läsa-bok-handikappade. Konstant matas våra hjärnor med text som vi såklart läser. Överflödet av information gör att när vi väl ska läsa för att vi vill det, jadå är huvudet slutkört. Jag är alltså inte ensam om att köpa en ny bok så fort jag kommer över en och sedan låta den ligga och samla damm. Det kändes jävligt bra att läsa det ska jag säga.
Alltså, ska jag fortsätta på boken jag läste för två månader sedan (under upploppet i skolan när man skulle göra allt annat än att ligga i solen med en bok) eller börja på Odjuret? Nämnas kan att jag inte fick läsa Odjuret för några år sedan och när jag sedan skulle leta fram den, nej då var den ju såklart utlånad. Gick in i vardagsrummet nyss av någon anledning och där låg den. Med hundöron och allt.

Inga kommentarer: