lördag 27 juni 2009

11 juli you know

Är min födelsedag. Om ni undrade liksom. För några år sedan insisterade Muminmamman (!) på att jag fyllde år den nionde. Öhh, vaa? Sa jag och pappa men hon var så damn sure att det så var fallet. Men, nej du. Jag har ju i och för sig haft väldigt roligt åt det där genom åren (nu lät jag så där skrynkligt gammal igen).
Vart jag vill komma är vad jag önskar mig i år. Det trista är att det blir svårare och svårare för varje år och det är ju faktiskt inte så där jätte-glass-och-ballong-roligt att öppna 15 kuvert med pengar. Okej att det är bra att ha men (nu är lillasyster på äventyr i hennes ena näsborre) vad fan... Nej, paket ska det va! Eller någon "aktivitet". Har varit uppe i fjällen och vandrat två gånger och paddlat en vecka med plastpappan tidigare år. Paddling i Norge skulle ju inte vara fy skam. Förresten seglade jag nya båten förut och vet ni, jag är nog ingen segelmänniska. Det går för långsamt. Nu kom vi upp i en 10 knop men...nae. Att surfa är däremot jäkligt skoj.
Tillbaka till ämnet. Jag har i alla fall funderat ut lite grejer som man kan önska sig. En skinnväska har jag redan listat ut att jag ska få, dock får jag välja den själv. Har god lust att kolla på en Mulberry. Annars ska jag säga:
  • att jag vill gå på NHL-premiären mellan Detroit och St.Louis i Globen i oktober (tror jag att det var?).
  • Tredje och fjärde LOST-boxen.
  • Boken No More Tomorrows.
  • Benjamin Button på DVD (och nej, jag har inte sett den. Jag är dålig, jag vet).
  • Pengar. Antar jag.

Tänk er nu att jag har dubbla familjer. Shit, folk kommer ju ett helvete att köpa grejer. Faktum är att jag egentligen inte behöver någonting. Hade lust att önska mig pengar till en systemkamera men vad ska jag med den till? Men samtidigt, jag önskade mig inte så mycket i julklapp heller och det blev ju ganska mycket prylar...

Inga kommentarer: