söndag 21 juni 2009

Tjabba, tjena, hallå

Hej hopp på er. Jag är ledsen om min svenska kommer blir totaldemolerad nu när jag skriver men jag är helt genomblåst. Alltså, blåst är jag ju alltid men i dag blev det ännu värre. Har suttit ute på Kanholmsfjärden hela dagen och kollat på Volvo Ocean Race och fy satan vad det blåste. Kanske inte så konstigt om man kommer upp i en 40 knop men småbarnen skulle prompt åka jättefort över vågorna och klämma tungan mellan tänderna. Själva tävlingen var väl så där. Kul att ha sett det helt enkelt. Det roliga var när alla wannabes som tror att de är båtmänniskor kom på att det inte var så mycket action och åkte hem efter första racet. Herregud folk ska fan inte få vistas på sjön! Helt jävla dumma i huvudet och ingen som helst koll på hur man uppför sig. Alla nyrika dummerjönsar som sprättar på och kör slalom i 50 knop mellan de andra båtarna samtidigt som halsar öl och lämnar flytvästarna i affären. Satt och hoppades på att de skulle köra in i varandra och drunkna. Rätt åt dem.
Vi har i alla fall haft sol hela dagen och snart drar vi in till stan och Skeppsbron och kollar in köket där all VOR-personal äter. Johans bästa kompis Jonas har åkt med som kock under hela tävlingen (han har alltså fl(u/y)it jorden runt) och då är det ju inte mer än rätt att vi får ta del av det.

2 kommentarer:

Fridaaaa sa...

Det finns ingen större båtnördsfamilj än min familj och vi drog hem efter första racet. mest för att det faktiskt är roligare att se det på teve ;).

Fanny sa...

Haha om jag ska erkänna kollade vi bara lite på andra racet för att sedan åka hem ;)