lördag 27 juni 2009

Gårdagen i staden

Ja, gårdagen då. Fredag tror jag att det var. Tog min först in till Sickla för att lunchbowla med mi madre. Tyvärr är det bara en serie man spelar och jag tror vi var klara vid kvart över 12. Skulle träffa Frida i Slussen mellan ett och halv två så mamma tyckte lite synd om mig, åkte därför förbi Efva Attling-affären på Hornsgatan och provade ringen jag skrev om lite längre ner. Om ni undrar valde jag ringen Little Twist istället för den större. Såg mycket bättre ut i in real life än den stora. Mamma springer i alla fall in och hämtar den på måndag (observera springer).
Satte mig på en bänk på Söder i solen och läste alla hundraåttioelva artiklar i Aftonbladet om Michael Jackson men så kom det ju såklart ett gäng måsjävlar och jag hade ingen större lust att bli nerbajsad.
Mötte upp Fridan och vandrade Västerlånggatan ner i jakt på ett mysigt café. Tanken var egentligen att sitta på kajen och äta glass men det var så in i helvete mycket folk där så...nää.
Gick förbi ett stort gäng iranier på Mynttorget som stod och skrek på farsi. Vad de skrek om kan ni ju tänka ut själva. Hittade tillslut ett café nere i valven i en gränd. Vilken vet jag inte. Där satte vi oss, tillsammans med amerikanerna, och snackade skit. Diskuterade även skolan en hel del och ännu en gång slutade det med att vi var fly förbannade över att alla andra skolor på Värmdö sätter för höga betyg. Sedan kom vi ju i och för sig på att det blir ganska roligt när folk sänker sig kraftigt i höst. Skadeglädjen när de kuggar matte A, jag längtar!
Åt på kvällen middag hemma hos Tuvas dagiskompis och vem om inte proffset själv vann femkampen (nu tänkte jag skriva att det var Mein Kampf men det blir ju lite fel)? Var hemma vid kvart över 11 och nu sitter jag på altanen på Munkholmen och gör just precis ingenting. Funderar på att paddla en sväng men det blåser lite väl mycket. Kanske skulle segla nya båten för första gången senare också.

Inga kommentarer: