tisdag 2 juni 2009

Right now

Söderling utklassar Davydenko i kvarten i Paris. Kan tänka mig vilket självförtroende man får när man slår ut Nadal på grus. Joo, data är igång igen men tyvärr kunde man inte återställa något. Däremot är Thilda bäst, hon berättade att man kan ladda ner ett program som heter iDump som automatiskt kopierar allt på iPoden till datan och iTunes. Det gillar vi, mucho. Och med tanke på spanska. Våran lärare har slängt alla våra prov från de senaste tre åren. Varför? Jag blir ledsen, jag skulle ju spara alla mina prov/inlämningar i en pärm för att sedan ta fram dem om några år när mitt liv har gått och helvete och glädjas över att jag i alla fall fick en bra chans. Skrivuppgifterna kommer vi få tillbaka men jag vill ju ha mitt 164,5/165-prov! Men nehej du, det är borta. För alltid. (Nu vann Söderling och spelar semi nästa match.) Haha just det! Vi hade betygssnack på idrotten. Gick och satte mig och Jenny börjar med:
- Ja du, provet...G.
- VAA!? Skämtar du med mig? Haha hur fan gick det till?
- Ja asså det är skitkonstigt men du har missat lite grejer.
- Typ...?
Sedan visar hon allt och jag märker att jag tolkat nästan varenda fråga på fel sätt (vilket jag inte var ensam om, det allra flesta fick G och då är Ramin inkluderad). Hur jag nu lyckades med det. Vi körde dock en liten kompletering men självklart var jag ju helt tom i huvudet. Sa att:
- Haha jag har liksom skrivit ETT G-prov på nio år och så får jag ett sista veckan i nian. Asså jag är helt chockad.
Hon godtog den ursäkten. Jag kom i alla fall upp på klar VG-nivå. Det fula var att VG var 23 poäng och MVG 27. Hade 22 innan men höjde mig till 25-26. Phew. Fick lite uppmuntrande ord när jag gick:
- Det stannade på ett G-prov ;)
- Haha precis.
Såklart glömde jag att fråga om allt det andra på idrotten så vi ska ta det på torsdag. Om ni undrar behöll jag mitt MVG.

Inga kommentarer: