söndag 14 juni 2009

För en gångs skull

Hur gammal är du om fem år? 20 år och 338 dagar.
Vem var den sista du träffade? Muminmamman som ligger i soffan här bredvid. Senaste normala människan var Sara för några timmar sedan.
Hur lång är du? 1,685.
Vilken var den senaste filmen du såg? Babel.
Vad är dagens planer? Fortsätta med listan?
Kvällens planer? Middag.
Föredrar du att ringa eller skicka sms? Skicka sms, till pappas förfäran.
Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Lyckligt skilda med en toppenrelation.
När såg du senast din mamma? I går tror jag.
När vaknade du imorse? Halvsov till 9 men runt 7 kanske.
Vilken är din favoritplats? Så länge det är sol och det finns något att göra är jag nöjd.
Vilken plats föredrar du minst? Scoutläger i ösregnet kan vara lite jobbigt.
Var tror du att du befinner dig om 10 år? Ja jag ska ju inte flytta hemifrån förrän jag är 35 så det är väl ingen större skillnad mot nu. Kanske att jag har gått ut gymnasiet...
Vad skrämde dig som barn? Vaddå som barn? Mårran i Mumin och Femman och Fifunerna i Tillbaka till Vintergatan är fortfarande läskiga.
Vad fick dig att skratta senast? Hey Baberiba tidigare i dag.
Är du för ung för att äga vinylskivor? Jag är nog det ja. Jag har däremot lyssnat mycket på stenkakor tack vare kära mor (årgång 1969, billigt skit som alltid finns på systemet).
Har du stationär eller bärbar dator? Have the best of both worlds.
Sover du med eller utan kläder? Med. T-shirt och shorts eller t-shirt och trosor.
Hur många kuddar har du i sängen? 2 (alltså 4 totalt för 2x2 är 4)
Hur många landskap har du bott i? Uno.
Har du nån gång spytt på fyllan? Näver.
Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Dum fråga, det beror väl på. Inte så jävla muntert att vara barfota mitt i januari...
Är du social? Jodå, men inte "ungdomssocial".
Vilken är din favoritglass? Sorbet. Börjar tröttna liiiite på Ben&Jerry´s.
Tycker du om kinamat? Så länge man inte får fågelinfluensan.
Tycker du om kaffe? Regelbunden brukare sedan 9-års ålder.
Vad dricker du till frukost? Juice eller te.
Sover du på nån särskild sida? På sängens ovansida.
Kan du spela poker? Spela och spela...
Tycker du om att mysa? Beror också på, ibland kan det vara skitbra men lika många gånger blir det tråkigt.
Är du en beroendemänniska? Vad är det för jävla ord? Nej, jag varken röker, dricker, knarkar eller missbrukar McDonalds.
Känner du någon med samma födelsedag som din? Ska kolla på Facebook...
Vill du ha barn? Japp, 2 blir bra.
Kan du några andra språk än svenska? Engelska och 5 års skolspanska (egentligen 4 men ligger man ett år före så gör man).
Föredrar du havet eller en pool? Pool för fan, hatar allmänna stränder plus att jag har fisk-, tång- och hajfobi.
Vad spenderar du helst pengar på? Saker jag blir lycklig av. Materiell lycka kan ju faktiskt köpas för pengar.
Har du nån gång testat narkotika? Nej, inte vad jag vet.
Vad var det senaste du stoppade i munnen? Mat.
Vem är den roligaste människan du känner? Jag själv. Helt ärligt talat.
Välj ett ärr på din kropp? Jag har ju inte världens finaste knän...
Vad har du för ringsignal? Ljudlöst, det är så pinsamt när det ringer på bussen och man har iPoden i öronen.
Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Mamma har sparat ja.
Flirtar du mycket? Haha kan jag inte påstå.
Var togs din profilbild till din blogg? Om jag hade haft en profilbild hade den varit från någonstans.
Kan du byta olja på bilen? Jag har en pappa.
Har du fått fortkörningsböter? Mm...asså...det gick ju lite fort på trehjulingen förra veckan...
Vilken var den senaste bok du läste? Faktoider.
Läser du dagstidningen? Alltid.
Prenumererar du på någon tidning? Populär Historia och ELLE.
Vilken radiostation lyssnade du på senast? Kan det ha varit Star? I sådana fall högst ofrivilligt.
Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Tre sträck för att föklara det här med Greenwichmeridianen för Sara.
När var du i kyrkan senast? I onsdags på skolavslutningen.

Inga kommentarer: