måndag 8 juni 2009

Snagget

Efter Grisslinge åkte lilla Fanny och klippte av sig håret. I alla fall lite. Till och med mindre än jag tänkt var nödvändigt innan. Så imorgon blir det plattångslockar och någon sned hippiefläta på balen som gäller. Är det någon som kan göra inbakade flätor får de gärna komma hem till mig innan spektaklet och fixa. Risken är i och för sig att jag känner mig fånig, drar ut flätan och lämnar den vänliga själen förkrossad och ouppskattad och det vore ju tråkigt. Shit nu har min fot somnat.
Morgondagen kommer börja med städning av skåpen och efter den långa lunchen som följer är det dags för fotbollsmatchen. Det fina är att vi tjatat oss till att få använda fotbollsskor. Vi lovade dyrt och heligt att vi absolut inte ska stämpla lärarna på fötterna (med flit nej men...) och efter mycket om och men gav de med sig. Nu kan det ju vara så att det bara är jag och Jennifer som vet om det här men det är inte vårat problem. Sara tar i alla fall med sig dojorna. Åhh vad gott de ska lukta efteråt.
När matcherna är avslutade är det snabbt hem som gäller för att fixa sig inför balen.

Tänka sig, Fanny ska gå på bal.

Förresten träffade jag mitt lilla kusinbarn för första gången i dag, väldans söt unge om jag får säga det själv.

Inga kommentarer: